De voordelen van content marketing
Het is geen geheim dat content marketing een van de meest effectieve manieren is om nieuwe klanten te bereiken. Het zorgt voor verkeer naar je site, helpt je om een leidende stem in je branche te worden en geeft het publiek nuttige bruikbare inhoud die ze nodig hebben om hun problemen op te lossen. Bereik je doelgroep met content marketing is dus erg belangrijk. Houd er rekening mee dat je potentiële klanten allemaal unieke behoeften hebben en dat er geen universeel formaat is dat aan elke behoefte tegelijk voldoet. Sommige mensen zijn visuele leerlingen, terwijl anderen liever lezen. Anderen willen alleen opsommingstekens doornemen en weer anderen kijken liever gewoon een video of luisteren naar een podcast. Een van de voordelen van content marketing is dat je je stem en waarden overal consistent houdt, terwijl je flexibel formaten aanbiedt die aan veel verschillende klantbehoeften voldoen. Laten we eens kijken naar enkele onverwachte voordelen van content marketing. We bespreken hoe deze tangentiële inhoudsvoordelen je kunnen helpen je bedrijf te laten groeien, en schetsen enkele dingen die je misschien wilt overwegen voordat je je volgende content marketingcampagne lanceert.
Merk reputatie
Een van de meest gunstige bonussen die content marketing biedt, is een verhoogde merkreputatie waarbij consumenten een hartstochtelijk gevoel hebben voor en de waarden van je bedrijf of merk delen. Merkreputatie is de heilige graal voor marketeers. Als je merk een goede reputatie heeft, zullen klanten dol zijn op wat je verkoopt en hun vrienden en familie regelmatig vertellen hoe geweldig je product of dienst is. Zij zullen zonder enige aanleiding instaan voor je producten.
Remarketing doelgroepen
In een perfecte wereld komen de mensen die op internet surfen je inhoud organisch tegen dankzij je SEO-inspanningen. Ze lezen zorgvuldig elk liefdevol geschreven woord op je blog en dan kopen ze heel veel dingen op je site. Een van de meest tactische voordelen van content marketing is dat je hiermee zeer verfijnde remarketing doelgroepen kunt maken op basis van je siteverkeer, een super effectieve techniek om je conversiepercentages te verhogen.
Verkeer genereren via afbeeldingen zoeken
Het is geen nieuws dat elke website-eigenaar meer bezoekers wil. Een van de technieken om verkeer naar je website te leiden is door afbeeldingsinhoud te uploaden. Het consequent publiceren van inhoud van hoge kwaliteit biedt geweldige optimalisatiemogelijkheden die statische sites niet kunnen bieden, inclusief afbeeldingsoptimalisatie. Zoeken naar afbeeldingen wordt steeds populairder (en nauwkeuriger) met meer dan 11% van de Google-zoekopdrachten, inclusief afbeeldingen op de SERP, maar de meeste site-eigenaren profiteren er niet van. Daarom is het belangrijk dat je gebruik maakt van de dienst van een content marketeer. Door een competente content marketeer voor je website of bedrijf in te schakelen, zal hij of zij het zoeken naar afbeeldingen gebruiken voor een grotere zichtbaarheid van je website.