Linkbuilding te ingewikkeld of tijdrovend? Dat wordt uitbesteden
Elke ondernemer met een gezonde dosis ambitie zou niets liever willen dan zijn of haar website zo hoog mogelijk terugvinden in de zoekresultatenlijsten in Google. Echter geldt uiteraard dat dit niet voor iedereen weggelegd is. Er zijn vele factoren die invloed hebben op deze Google-ranking. Een van de manieren waarop je je website omhoog zou kunnen stuwen is om aan linkbuilding te gaan doen. Echter weet iedereen die enig verstand heeft van online marketing dat linkbuildingactiviteiten veel tijd kosten. Linkbuilding uitbesteden is dan ook wat veel bedrijven doen. Met name voor kleine ondernemers is het namelijk onhaalbaar dit er nog bij te hebben. En dan dient ook niet onvermeld te blijven dat linkbuilding geen eenvoudig karwei is. Lees de volgende alinea om een idee te krijgen over wat linkbuilding inhoudt.
Goede linkbuilding voldoet aan deze vereisten
Linkbuilding komt in de praktijk tot uiting in de vorm van teksten op andere websites. In deze teksten zitten vervolgens linkjes naar jouw website. Ja, klanten kunnen dus op deze manier op jouw site terechtkomen. Ook levert het feit dat er naar jouw site gelinkt wordt jou een bepaalde online autoriteit op. Het spreekt voor zich dat dit dan wel goed moet gebeuren. Aan deze eisen moet je dan onder meer voldoen:
• Draag zorg voor teksten die kwalitatief goed zijn, zowel inhoudelijk als tekstueel.
• Zorg ervoor dat deze teksten relevant zijn.
• Over relevantie gesproken: dat moet ook gelden voor de website waarop teksten geplaatst worden.
• Plaats verspreid over vele maanden steeds een gelijkmatig aantal links. Niet te veel tegelijk dus!